خانه Xboxone A Way Out: لذت اجباری

A Way Out: لذت اجباری

47 ثانیه خوانده شده
0
0
3
A Way Out: لذت اجباری

A Way Out: لذت اجباری

 

 

A Way Out: لذت اجباری

 یکی A Way Out و دیگری Ni No Kuni II است که به اولی به علت انتشار توسط EA کمی بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد. البته جنجالی که جوزف فارس کارگردان A Way Out در مراسم The Game Awards 2017 به راه انداخت هم در این معروفیت بی‌تاثیر نبوده و اکثر کسانی که این مراسم را تماشا کردند و یا حتی اخبار آن را دنبال کرده باشند از این ماجرا خبر دارند.

A Way Out: لذت اجباری

سراغ A Way Out‌ می‌رویم تا ببینیم این عنوان تا چه اندازه توانسته است نظر مخاطبان و منتقدین را کسب کند و آیا موفقیت ساخته‌ی قبلی جوزف فارس، یعنی Brothers: A Tale of Two Sons در این اثر هم تکرار می‌شود یا خیر.  در شماره ۱۲۷ بازی‌نما خواندیم که این بازی یکی از آن بازی‌هایی است که با ایده‌ی نابی شکل گرفته که بر مبنای تعامل بازیکن با یک دوست به صورت آنلاین و یا آفلاین است. و البته با توجه به سابقه‌ی خوب کارگردان این بازی در خلق بازی‌های کوآپ، انتظار زیادی می‌رفت که A Way Out نیز بتواند با اراپه یک گیم‌پلی جذاب و داستانی گیرا، این ژانر بازی را به نوعی احیا کند. برویم و ببینیم نظر منتقدان مختلف در خصوص این عنوان چیست:

(God is a Geek (85:
A Way Out‌ داستانی دارد که به اشتراک گذاشتن آن با یک دوست ارزش دارد. کارهای زیادی در این بازی برای انجام دادن وجود دارد، همراه با لحظات سخت و احساسی، و پایانی که یکی از بهترین‌ها در بازی‌های ویدیویی است.

(IGN (83:
اگر فکر می‌کنید کوآپ دو نفره‌ی اجباری A Way Out‌ یک گره است، احتمالا بعد از تجربه‌ی آن خواهید فهمید که این بازی نمی‌توانست جور دیگری ساخته شود. سرگذشت Vincent و Leo باعث می‌شود تا شما و دوستانتان در حال انجام کارهایی باشید که هم مادی و هم احساسی‌اند و انتهای بازی به یاد ماندنی است. ماجراجویی سینماتیک پر از تنوع این بازی به گیمر این احساس را می‌دهد که گویی در حال تجربه‌ی بازی‌هایی که Tell Tale می‌بایست با تکیه بر مکانیک‌های گیم‌پلی انجام می داد می‌باشید.

(Polygon (75:
قابلیت گذراندن وقت با کاراکترهای بازی به همراه پارتنر پلیر من بزرگ‌ترین نقطه قوت A Way Out است، هرچند اگر جزییات این موضوع نیاز به پیتزای بیشتری داشت… A Way Out اشتباهات زیادی دارد، اما کمبود احساس جزو این اشتباهات نیست. دیدن اینکه قلب (احساسات) در فالب یک بازی کوآپ ترجمه شده است این ماجراجویی را ارزشمند می‌کند.

(Game Informer (70:

چشم‌انداز و ریکرد کوآپ بازییک تصمیم بزرگ و پررنگ است که به خوبی کار می‌کند. زیرا این اثر شما را به محیطی می‌برد که بازیکنان ناچارا در زمینه‌ی کوآپ قرار می‌گیرند و آن‌ها را آفلاین یا آنلاین با هم همراه می‌کند. اما در مواقعی ضعف‌هایی در گیم‌پلی بازی دیده می‌شود، شاید بخاطر اینکه آنقدر که باید و شاید جسورانه نیست.

(GameSpot (60:
کاراکترهای ما شاید آن‌قدرها هم به یکدیگر نزدیک نشدند، اما کوآپ اجباری A Way Out ارزش آن را دارد که برای اندک لحظاتی که بازیکن را شگفت زده می‌کند به تجربه‌اش پرداخت.

A Way Out: لذت اجباری


جمع‌بندی:

هرچند منتقدان نظرات مختلفی راجع به این عنوان داشته‌اند، اما می‌توان گفت این بازی به موفقیت نسبی رسیده است و با کسب متای حدود ۸۰ در پلتفرم‌های مختلف، بازی ارزشمندی است. ضمن اینکه مهم‌ترین نقطه‌ی عطف در رابطه با این بازی، تجربه‌ی کوآپ آن است. همان چیزی که خیلی‌ها را نگران این کرده بود که نکند این ایده باعث شکست پروژه شود. اما ظاهرا این بازی یک عنوان خوب از آب درامده است و ضمن فروش بیش از یک میلیون نسخه تا امروز، حقش بود که روی جلد ویژه‌نامه‌ی نوروزی بازی‌نما ۱۲۷ قرار گیرد. نظر شما در مورد این بازی چیست؟

A Way Out: لذت اجباری

    بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
    مطالب بیشتر از این نویسنده admin
    بارگذاری بیشتر در Xboxone

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بررسی کنید

    قاب موبایل با شبیه سازی گوش انسان!

    قاب موبایل با شبیه سازی گوش انسان!       یک تولید کننده محصولات الکترونیکی …